فروشگاه اینترنتی

ساخت وبلاگ

ایمپلنت دندان چیست؟

 

خیلی از افراد با گذشت زمان بنا به دلایلی همچون کهولت سن، کشیدن دندان ممکن است دندان های خود را از دست بدهند. این موضوع علاوه بر این که باعث ایجاد مشکل در ظاهر و طرح لبخند افراد می شود، می تواند در صحیح جویدن و غذا خوردن آنها نیز تاثیر منفی بگذارد.اکثر افراد به دنبال یک روش دائمی برای این دندان های از دست رفته هستند. در سال های گذشته انجام پروتز دندان متحرک (دندان مصنوعی) میان این افراد بسیار رایج بود. مشکلاتی که این روش ایجاد می کرد باعث شد که روش بهتری به نام ایمپلنت جایگزین آن شود.ایمپلنت دندان روشی است دائمی برای دندان های از دست رفته می باشد. خوشبختانه امروزه با فراگیر شدن ایمپلنت دندان افراد دیگر دغدغه‌ای برای از دست دادن دندان های خود ندارند و دیگر به سراغ دندان های مصنوعی نمی روند.

قرار دادن ایمپلنت در دهان هیچ مشکلی را برای استفاده کننده به وجود نمی آورد و فرد به می تواند تا آخر عمر بدون هیچ گونه مشکلی از آنها استفاده کند. به طور کلی اگر فردی دندان خود را از دست بدهد ایمپلنت دندان ( Dental Implant ) یا فیکسچر در اندازه همان ریشه به جای آن قرار داده می شود. فیکسچرها قطعاتی در اندازه دندان طبیعی می باشند.ایمپلنت توسط ابزار بسیار دقیقی کنترل و ساخته می شود. ماده ای که در ساخت آن استفاده می شود، تیتانیوم است که در واقع فلزی با کیفیت خوب محسوب می شود. جنس قطعات ایمپلنت یا همان فیکسچرها تیتانیوم می باشد.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : ایمپلنت دندان,ایمپلنت دندان چیست,مراحل ایمپلنت دندان,انواع ایمپلنت دندان,ایمپلنت دندان جلو,ایمپلنت دندان آسیاب,روکش دندان,بهترین نوع ایمپلنت,ایمپلنت فوری,ایمپلنت دندان درد دارد؟, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 160 تاريخ : پنجشنبه 28 بهمن 1400 ساعت: 0:44

انواع خمیرداندان

 

خمیر دندان سفید کننده:این محصولات مانند یک ساینده دندان عمل می کنند و جرم ها و زردی دندان را از بین می برند. در واقع، در آنها از هیدروژن پراکساید استفاده شده است. اما باید بدانید که مطالعات این مواد می توانند مینای دندان را از بین ببرند و در کمترین حالت موجب حساسیت  دندان می شوند. به  همین دلیل استفاده از  این  محصولات به  ویژه در طولانی  مدت به هیچ  عنوان  توصیه نمی شود.خمیردندان ضدجرم:اگر مواد غذایی به درستی از روی دیواره دندان ها شسته نشوند سبب تشکیل پلاک های میکروبی می شوند و این پلاک ها می توانند به بافت دندان و لثه ها آسیب وارد کنند. محصولاتی که برای جلوگیری از این مشکل طراحی شده است از این امر جلوگیری می کنند، یعنی اجازه نمی دهند که پلاک ها بر روی بافت دندانی تشیکل شوند. این محصولات حاوی زینک، سیترات و زینک کلراید هستند.

خمیردندان برای سیگاری ها:در این محصولات از مواد موثره ای استفاده شده است که می توانند لکه های ناشی از سیگار کشیدن را از بین ببرند. آنها در مقایسه با خمیر دندانهای معمولی حاوی فلوراید، ساینده های قوی تری دارند که در مبارزه با لکه های تیره ناشی از مصرف دخانیات موثر هستند.خمیر دندان زغالی:زغال فعالی که در این محصول وجود دارد به از بین بردن لکه های سطحی دندان کمک می کند. این محصول برای سفید شدن دندان ها موثر است و می تواند لکه های تیره دندان را از بین ببرد. اما با توجه به این موضوع که قدرت سایندگی این محصولات بالاست و همین امر باعث ضعیف شدن مینای دندان می شود و حساسیت دندان را بالا می برد.

 

 

 

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : بهترین خمیر دندان,خمیر دندان سفید کننده قوی,خمیر دندان سفید کننده فوری,خمیر دندان سفید کننده خارجی,خمیردندان ضدجرم,خمیردندان ضدجرم و رسوب,بهترین خمیردندان ضدجرم,خمیر دندان زغالی,خمیر دندان زغالی خارجی,خمیردندان برای سیگاری ها, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 27 بهمن 1400 ساعت: 0:28

بهترین انواع خمیر دندان

 

خمیرداندان حاوی فلوراید:این محصول متداول ترین محصولی است که تقریبا در دسترس همگان وجود دارد و برای تمیز کردن دندان های خود از آن استفاده می کنند. زیرا فلوراید ماده ای مهم است که از دندان در برابر پوسیدگی محافظت می کند. حتی اگر دندان های شما در معرض پوسیدگی قرار گرفته باشد شما با استفاده از این محصول می توانید آنها را ترمیم کنید.خمیردندان گیاهی:در این محصول از مواد گیاهی طبیعی برای شستشوی دهان استفاده می شود. این محصول حاوی مواد شیمیایی فعال نیست و با توجه به این موضوع که در آن از فلوراید استفاده نشده است، نمی تواند از دندان ها در برابر پوسیدگی محافظت نماید.

ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : انواع خمیر دندان,بهترین خمیردندان,خمیرداندان حاوی فلوراید,خمیرداندان حاوی فلوراید برای کودکان,خمیرداندان حاوی فلوراید زیاد,خمیرداندان حاوی فلوراید خوب,خمیرداندان دارای فلوراید,خمیرداندان های حاوی فلوراید,خمیردندان گیاهی,خمیردان ضد حساسیت, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 238 تاريخ : سه شنبه 26 بهمن 1400 ساعت: 23:46

خمیردندون خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 

امروزه در قرن بیست و یکم خمیردندان به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی انسانها تبدیل شده است. در واقع تصور زندگی بدون توجه به بهداشت دهان و دندان امری غیرممکن است کارشناسان سلامتی بر اهمیت توجه به سلامت دهان و دندان تاکید می‌ورزند. مطالعات نشان می‌دهند زنان بارداری که دندانهای خراب دارند و به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت نمی‌دهند بیشتر از زنان بارداری که دندانهای سالمی دارند در معرض سقط جنین قرار می‌گیرند.انجمن دندانپزشکان آمریکا اعلام کرده‌اند که فلوراید ماده‌ای مهم در حفظ سلامت دهان و دندان است و از بروز پوسیدگی در دندانها جلوگیری به عمل می‌آورد. به همین دلیل برای شستشوی دندان باید حداقل دو روز یک بار از محصولی استفاده کنید که حاوی فلوراید باشد.

بسیاری از شرکتهای تولید کننده این محصول برای جذب بیشتر مشتریان از مواد شیرین کننده در ترکیب آن استفاده می‌کنند. در همین‌جا به شما اعلام می‌کنم که استفاده از محصولاتی که طعم شیرینی دارند بسیار خطرناک است.ترکیبات به کار رفته در این محصول خطر پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهند و همین امر سلامت دهان و دندان شما را به خطر می‌اندازد. بنابراین اگر به سلامت دندانهای خود اهمیت می‌دهید، دور این محصولات را خط قرمز بکشید و هرگز به سراغ آنها نروید!بسیاری از افراد بدون توجه به نوع دندان خود اقدام به خرید خمیردندان می‌کنند. قبل از هر چیز به شما متذکر می‌شوم هرگز اجازه ندهید دندانهای شما خراب شوند و سپس به دندانپزشکی مراجعه کنید.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : ویژگی های خمیردندون خوب,بهترین خمیردندان ایرانی,انواع خمیردندان,خمیردندان,دهان و دندان,دهان و دندان بهداشت,دهان و دندان سالم,سلامت دهان و دندان,سلامت دهان و دندان کودکان,بهداشت دهان و دندان, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 166 تاريخ : شنبه 23 بهمن 1400 ساعت: 23:57

روش هایی برای بهبود باکتری های روده

 

حدود 40 تریلیون باکتری در بدن وجود دارد که بیشتر آنها در روده یافت می شوند. در مجموع آنها به عنوان میکروبیوم روده شناخته می شوند و برای حفظ سلامت کلی بسیار مهم هستند. با این حال، انواع خاصی از باکتری ها در روده نیز می توانند در بسیاری از بیماری ها نقش داشته باشند.عوامل زیادی از جمله مواد غذایی مصرفی می توانند بر نوع باکتری های موجود در دستگاه گوارش تاثیر بگذارند. به گزارش هلث لاین، در اینجا چند روش مبتنی بر علم برای بهبود باکتری های روده وجود دارد. صدها گونه باکتری در روده وجود دارد که هر کدام نقش خاصی در سلامتی ایفا می کنند و برای رشد به مواد مغذی متفاوتی نیاز دارند.

به طور کلی، یک میکروبیوم متنوع به عنوان یک میکروبیوم سالم در نظر گرفته می شود زیرا هرچه تعداد بیشتری باکتری داشته باشید فواید آنها برای سلامتی افزایش می یابد.رژیم غذایی متشکل از انواع مختلف مواد غذایی می تواند منجر به ایجاد میکروبیوم متنوع تری شود. متاسفانه رژیم غذایی سنتی غربی تنوع چندانی ندارد و سرشار از چربی و قند است. در حقیقت، تخمین زده می شود 75 درصد غذای جهان تنها از 12 گونه گیاهی و پنج گونه حیوانی تولید می شود.با این حال، رژیم های غذایی در برخی مناطق روستایی اغلب از منابع گیاهی مختلف متنوع تر و غنی تر هستند.

 

 

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : باکتری روده,باکتری روده چیست,باکتری های روده بزرگ,باکتری های روده ای,باکتری های روده باریک,باکتری روده بزرگ,باکتری روده کوچک,باکتری روده درمان,باکتری روده ای,باکتری روده و معده, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 160 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 23:36

روش سوزاندن الیاف

 

خاصیت فرار از آتش:الیاف را به نزدیکی شعله برده و لیف به هنگام نزدیک شدن به شعله و گرما اصطلاحا جمع می شود

این خاصیت در برخی الیاف مثل نایلون قابل مشاهده است اما در برخی دیگر مانند:پشم چنین خاصیتی مشاهده نمیشود.

رنگ دود پس از خاموشی:از روی رنگ دود حاصله بعد از سوزاندن الیاف و خاموش شدنش می توان به نوع الیاف پی برد

برخی ازالیاف مانند:پنبه رنگ دودسفید و برخی دیگرمثل:پلی استر هنگام سوختن رنگ دودسیاه دارد.بوی سوختن:الیاف

متفاوت هنگام سوختن بوهای متفاوتی نیز خواهند داشت که عموما به ساختار اصلی ترکیب لیف برخواهد گشت.

همانند بوی سوختن لیف پنبه به خاطر ساختار اولیه ی آن از چوب تقریبا شبیه بوی سوختن چوب یا کاغذ است اما بوی

سوختن پلی استر کاملا متفاوت است و به علت داشتن ترکیبات آروماتیک (معطر) بویی شبیه بوی شیرینی (پشمک) از

خود ساطع خواهند کرد این بوها کارشناسان را در شناختن نوع الیاف بسیار یاری می دهد.خودسوزی:این خاصیت بدان

معنی است که بعد از خاموش کردن الیاف شعله ور شده لیف تمایل به آتش گرفتن دارد و با یک نسیم،باد یا فوت کردن

لیف دوباره شعله ور خواهد شد.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : شناسایی الیاف به روش سوزاندن,شناسایی الیاف به روش میکروسکوپی,روش سوزاندن الیاف,بوی حاصل از سوختن پنبه,سوزاندن پنبه,نحوه سوختن و بوی الیاف نساجی, روش های شناسایی الیاف,شناسایی الیاف,شناسایی الیاف نساجی,الیاف پلی استر, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 331 تاريخ : سه شنبه 19 بهمن 1400 ساعت: 23:53

روش های شناسایی الیاف

 

شناخت الیاف به روش های مختلفی صورت می گیرد که  معمول ترین آن ها عبارت اند از:1-روش میکروسکوپی  2-روش

سوزاندن 3-روش شیمیایی.الیاف طبیعی مانند پشم و پنبه طول و ظرافت آن ها با هم ارتباط دارند معمولا پشم هایی که

بلندترندضخیم تر نیزهستند رابطه بین طول وظرافت درالیاف پنبه متفاوت است وپنبه هایی که الیاف بلندتردارند ظریف ترند

برخلاف الیاف طبیعی طول الیاف مصنوعی را می توان بدون توجه به ظرافت آن ها تنظیم کرد زیرا هیچ رابطه ای بین طول و

ظرافت این نوع الیاف وجود ندارد.

اگر در یک عملیات ریسندگی بخواهیم از مخلوط الیاف مصنوعی و طبیعی استفاده کنیم (مانند نخ های پلی استر-پنبه)

باید طول و ظرافت الیاف مصنوعی را متناسب با الیاف طبیعی انتخاب کنیم.بر اساس تفاوت هایی که بین ساختمان الیاف

مختلف برحسب ترکیبات سازنده شان وجود داردشکل ظاهری آن ها نیز متفاوت است مشاهده این اختلاف ها با بررسی

سطح مقطع طولی و عرضی الیاف می تواند برای شناسایی تفاوت الیاف از یکدیگر مورداستفاده قرار گیرد این تست به

خصوص درموردشناسایی الیاف طبیعی و گاه بازیافتی روش مناسبی است زیرا این الیاف دارای ساختمان شناخته شده

و نسبتا منحصر به فردی هستند.

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : شناسایی الیاف نساجی,شناسایی الیاف,شناسایی الیاف به روش سوزاندن,شناسایی الیاف به روش حلالیت,شناسایی الیاف از طریق سوزاندن,شناسایی الیاف به روش میکروسکوپی,شناسایی الیاف کتان,شناسایی الیاف پنبه,شناسایی الیاف پلی استر,شناسایی الیاف به کمک حلال ها, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 19 بهمن 1400 ساعت: 0:26

عملیات مرسریزه چیست؟

 

عمل مرسریزه کردن که به افتخارکاشف آن جان مرسرنامگذاری شده درحقیقت قراردادن پارچه های پنبه ای در محلولهای

قوی قلیایی مانند سود،پتاس،هیدروکسید لیتیوم و آمونیاک است کاشف این عمل برحسب تصادف متوجه شد که در حین

عبور دادن سود از پارچه های پنبه ای غلظت محلول قلیایی کاهش یافته و پارچه پنبه ای هم جمع شدگی قابل توجهی پیدا

میکند در سال 1290 فردی به نام هوراس لو در حین این عمل پارچه را تحت کشش قرار داد تا از جمع شدگی آن جلوگیری

نماید و سپس متوجه شد شفافیت قابل ملاحظه ای به پارچه داده شده است.

این عمل مبنای مرسریزه کردن قرار گرفت مرسر کالا را در درجه حرارت معمولی با سود 55 تا 65 درجه توادل و بدون

کشش عمل نمود که نتیجه حاصل عبارت بود از:جمع شدگی،افزایش مقاومت کشش افزایش تغییر طول تا حد پارگی

افزایش جذب آب،افزایش افینیتی برای رنگها و انجام واکنش درحرارت های پایین.عوامل موثر درمرسریزاسیون:1-غلظت

سود به کاربرده شده (یا قلیایی دیگر) 2-درجه حرارت 3-میزان کشش 4-مدت زمان.

 

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : مرسریزه پارچه,مرسریزه,مرسریزه چیست,مرسریزه کتان,مرسریزه پنبه,نخ مرسریزه,نخ مرسریزه چیست,نخ مرسریزه کتان,پنبه مرسریزه,نخ کتان مرسریزه, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت: 0:06

عملیات آهارگیری

 

نخ های تار چون تحت کشش هستند و تحت حرکت نوسانی زیادی قرار میگیرند بنابراین احتمال پارگی در آنها زیاد است

به این علت آهار برای کاهش پارگی و پرزدهی و افزایش راندمان به کار برده می شود مواد آهاری لایه ای از سطح نخ را

تشکیل میدهند که این مواد به دلیل سفت و سخت بودن از قابلیت جذب آن و نفوذ رنگ به داخل الیاف جلوگیری میکنند

آهار به کار رفته عمل رنگرزی را نیز با مشکل مواجه می کند بنابراین قبل از شروع عملیات تکمیلی این ماده باید از روی

پارچه جدا شود.

آهارمصرفی دو منشا دارداگر از جنس پلیمرهای محلول درآب باشد با یک شست و شوی ساده در آب گرم از بین میروند

مانند پلیمرهای پلی وینیل الکل و پلی اکریلیک اگر از جنس نشاسته باشد برطرف کردن آن مشکل است به دلیل عدم

حلالیت نشاسته در آب.روش تخریبی:ارزان و قدیمی ترین روش که در آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود در

این روش پارچه به مدت 24 ساعت در آب با درجه 25 تا 40 قرار گرفته و باکتری های موجود در آب تکثیر شده و به تخریب

نشاسته می پردازند.

 

 

 

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : آهارگیری پارچه,گرفتن آهار پارچه,آهارزدایی,آهارزنی نخ,آهارزنی چیست,آهارگیری پارچه پنبه ای,انواع اهار پارچه,انواع پارچه آهار دار,آهارچیست,آهارگیری نخ, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 181 تاريخ : شنبه 16 بهمن 1400 ساعت: 23:16

روشهای تکمیل پارچه

 

روشهای تکمیل به سه دسته کلی تقسیم می شود:1-روش های فیزیکی 2-روشهای شیمیایی 3-روش های شیمیایی و

فیزیکی.انواع تکمیل نیز به سه دسته تقسیم می شود:1-تکمیل موقت یا ناپایدار مانند اتو زدن و نرم کردن 2-تکمیل دائم

مانندنمدی کردن وخارزدن 3-تکمیل ثابت مانند پلیمریزه کردن منومری درسطح کالا.عملیات پرزسوزی:پارچه های پنبه ای

به علت اینکه منقطع هستند دارای سطح پرزداری هستند هدف پرزسوزی از بین بردن پرزهای سطحی است که از سطح

نخ یا پارچه بیرون زده و آن را غیر جذاب می کند.

برای زدودن این پرزها نخ را از یک محفظه شعله مانند عبود می دهند تا پرزهای سطحی آن سوزانده شود و در دوخت و

سایر مراحل ایجاد مشکل ننماید چنانچه این پرزها در رنگرزی باقی بمانندبیشتر رنگ جذب میکنند و سطح کالا را پررنگتر

می کنند اصولا در این گونه عملیات و چاپ نیز پرزسوزی نقش اساسی دارد در حالت کلی پرزسوزی برای پارچه هایی

صورت می گیرد که باید تکمیل سطح براق در آن ها صورت بگیرد بنابراین جهت پارچه هایی مثل پتو و فلانل و ..... مناسب

نیستند.

 

فروشگاه اینترنتی...
ما را در سایت فروشگاه اینترنتی دنبال می کنید

برچسب : مراحل تکمیل پارچه,مراحل تکمیل پارچه تریکو,مراحل چاپ و تکمیل پارچه,مراحل تکمیل پارچه پنبه ای,عملیات پرزسوزی,عملیات تکمیلی پارچه,تکمیل پارچه,انواع تکمیل پارچه های پشمی,بافت و تکمیل پارچه,تکمیل پارچه چیست, نویسنده : آوا بهاری بازدید : 154 تاريخ : پنجشنبه 14 بهمن 1400 ساعت: 0:59

خبرنامه